NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 8. ledna 2018

To asi bude bolet, když se Doktoři nedají koupit a tříkrálový odpustek

Pondělí, 1.1.2018
Novoroční předsevzetí si nikdy nedávám.
Vím, že bych ho díky své nesystematičnosti stejně nedodržela.
A upřímně řečeno, velmi pochybuji o tom, že ti, kdo si s oblibou dávají, ho dodrží.
Vždyť když chceme něco udělat, nepotřebujeme k tomu datum v kalendáři.
A když to udělat nechceme, žádné předsevzetí nám k uskutečnění toho či onoho přece vůbec nepomůže.
Naproti tomu odhodlání kdykoliv během roku, ano.

Úterý, 2.1.2018
Opravdu mám jít po jedenácti dnech volna dnes pracovat?
To asi bude bolet…

Středa, 3.1.2017
,,Co jsi obědval?“ Ptám se muže po návratu domů z práce.
,,Chleba“. Odpoví jako by to měla být samozřejmost.
,,A proč sis neohřál tu svíčkovou?“
,,Svíčkovou? Tu mi přece musíš naservírovat ty, jinak bych si nepochutnal…“

Čtvrtek, 4.1.2017
Čas vypršel!
Upomínka z knihovny mi nekompromisně připomíná, že Doktoři od Ericha Segala musí k dalšímu čtenáři.
A to i přesto, že já ještě nemám přečteno.
Z počátku uvažuji o tom, že knížku vrátím se zpožděním i s vědomím zaplacení pokuty.
Pak ale dostanu spásný nápad, knihu vracím a usedám k internetu s tím, že si ji koupím.
Prozření se dostaví záhy.
Doktoři se již nedají nikde koupit!

Pátek, 5.1.2017
Když čtvrtý den trávím pracovní dobu především ve skladu.
Když popsaných papírů je již pěkná hromádka.
Když se pletou čísla a z písmen nejsou slova.
Když mi nejde psát a večer usínám se slepicemi.
Inventura vrcholí.

Sobota, 6.1.2017
,,Cože?!“ Vypadne ze mě překvapeně, když mi můj muž sdělí, že mezitím, co jsem byla v práci, odstrojil vánoční stromeček.
,,Vždyť to jsi v životě nedělal…“, dodávám.
Usměje se, pokrčí rameny a mě dochází, že to bude nejspíš odpustek za to dnešní ráno plné nepohody.

Neděle, 7.1.2017
Poprvé jsem si svůj věk začala uvědomovat lehce po třicítce, kdy se mi jedno ráno při líčení začala před tužkou na oči hrnout kůže na očních víčkách.
Podruhé, když jsem o pár let později vlezla do postele v tlustých ponožkách, a potřetí, když k nim přibyla ještě termolahev s horkou vodou.
Počtvrté dnes.
Když si kupuji svoji první čepici v životě.


Abych nezapomněla…
,,Ať Vám všechny vaše trable, vydrží zrovna tak dlouho, jako novoroční předsevzetí“.
Joey Adams

36 komentářů:

  1. Ráda shledávám, že Doktoři (a snad i doktoři) se nedají koupit a ta čepice je moc hezká a poslední roky to je spíš znak módnosti a mládí!
    A co Ema? ... asi je na horách...
    Henrietko, měj hezké dny i večery! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš Helenko? Takže jsem tedy moderní a mladá!:-))
      Emu jsem tento týden z důvodu mé velké pracovní vytíženosti viděla pouze chvíli v neděli. Takže žádné společné zážitky, tentokrát moc nemám:-(. Doufám, že to tento týden napravíme. Na hory jede až v únoru:-).
      Henrieta

      Vymazat
  2. Doktoři...šup na odkaz: https://www.databazeknih.cz/kniha-v-bazaru/segal-doktori-6484
    Čepici zatím nemám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No skvělé Míšo, děkuji. Již jsem kontaktovala prodejce.
      Čepici nemáš, protože jsi ještě mladá:-).
      Díky, pěkný večer.
      Henrieta

      Vymazat
  3. Milá Henrietko,

    odpustek? To je hezký pojmenování. 😊

    K čepici jsem došla částečně zimou a částečně díky kamarádce, která mi za akupunkturu kdysi věnovala super čepico-klobouk. To jediný na hlavě snesu, jinak by mi palička asi umrzla. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, odpustek to byl...:-).
      Tak já takovou kamarádku nemám, která by mi věnovala pokrývku hlavy, takže jsem si musela sama vybrat. Doufám, že nebude ležet ve skříni a budu ji nosit, ta zima na hlavu mi fakt začíná vadit.
      Henrieta

      Vymazat
  4. Henrietko, to je přeci jasné,že svicková musi byt naservírovaná od tebe 😉A čepice je super!Také je moc nenosím😉Mě se take kupí na nočním stolku nepřečtené knihy:-o Krásné lednové dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému chutná víc, když to dostane od druhého až pod nos. Ale kvůli tomu, abych to měla naservírované, mít k obědu chleba...:-)?!
      Tak nám Ilonko přeji více času, ať se daří ty knihy přečíst.
      Pěkný večer
      Henrieta

      Vymazat
  5. Nechci být nějak nezdvořilá....ale kdy, že člověk dospěje k čepici :-))) Já ji pletu všem okolo a sama sobě....no zatím nééé :-))) A taky bych si Doktoři zase mohla přečíst, naposledy jsem je četla před hodně a hodně lety :-) Váš blog se čte tak krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdenko, k čepici člověk dospěje, když už ten chlad na hlavu nemůže snést. Když mu začne být jedno, jak v čepici vypadá, když je mu teplo přednější než načesané vlasy a když si řekne:,,Tak konec frajeřiny, holka, je na čase myslet na pohodlí!":-))). Koukala jsem, že jsi zdatná pletařka, tak až se rozhodneš, máš to o to jednodušší:-).
      Děkuji za pochvalu, jsi zde vítána.
      Henrieta

      Vymazat
  6. Henrietko, chápu nechuť jít do práce po tolika dnech a nepříjemnou nutnost vrátit knížku, na kterou se člověk TÁÁK těší. Jsou to však malé trable, které třeba vyváží šikovnost manžela, který se samostatný a šikovný. Jo, a je také mlsný a gurmán k tomu, protože až pěkně naservírovaná svíčková tzv. POD NOS, chutná SKUTEČNĚ nejlépe. Mimochodem, jsem taky stará, protože jsem si letos pořídila pěknou šedivou čepičku a konečně mi není zima na uši. Jo, jo, stáří přináší různá poznání. Třeba, že když jsou uši v teple, tak je hned svět o poznání radostnější. Ps... do zrcadla se však radši nekoukám, nejsem čepičkový typ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, sešlo se to Diano. V práci jsem se zapracovala, jak jinak, ale knížka mě mrzí. Ale vypadá to, že seženu bazarovou a budu si ji moci v klidu dočíst. Hele, staré nejsme, a Ty už vůbec ne! Jenom si uvědomujeme svůj věk a zbytečně nemachrujeme bez čepice. A je fakt, že to teplo na hlavu je příjemné. Tak ať nám nové čepky dobře slouží.
      Jo a taky v ní vypadám příšerně:-).
      Henrieta

      Vymazat
  7. Předsevzetí si taky nedávám.
    Já přes svátky dovolenou neměla. Ale v úterý to bolelo stejně (a to jsem netušila, co mne čeká v dalších dnech).
    S ohříváním jídla to u nás občas bývá podobné, jen ta odpověď občas není "chleba", ale "nic" (a pak by večer snědl i potah s volkem ;-)
    Mně taky ve středu končila výpůjční doba v knihovně - já prodloužila přes net.
    V pátek jsem z práce dorazila taky grogy...
    Stromek ještě máme - muž za něj mohutně loboval... Tak asi příští víkend...
    Čepici už mám taky (ale nosím ji jen když je nejhůř), ale termofor jsem ještě v posteli neměla (ponožky už mockrát, jedny mám stabilně pod polštářem - pro případ nouze :-)). MMCh - ta tvoje čepice se mi moc líbí.
    Hezkých zbývajících 6 dní tohoto týdne (věřím, že ten dnešní pěkný byl)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začátek roku je vždycky takový hektický Stáňo, ale snad už se to zklidní. I u Tebe:-).
      Koukám, že ti naši chlapi jsou na tom s tím jídlem podobně. Už je si jedno, jestli chleba nebo nic, večer je hlad stejný:-).
      I já si běžně výpůjční dobu prodlužuji přes internet, ale jelikož je knížka rezervovaná dalšími čtenáři, tak to bohužel nelze:-(.
      Děkuji za pochvalu čepice, snad se s ní sžiju:-).
      I Tobě hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  8. Přiznávám, že čepic vlastním několik, jak kupovaných, tak háčkovaných či pletených, ve skříni v šatně mám na památku schované tři klobouky, které jsem jeden čas nosila velmi ráda (fakt je, že jsem si je většinou narazila když jsem jela do "velkého" města, kde jsem nebyla jak pěst na oko, což v našem městečku bylo). Ráda nosím na tůry šátky :o).
    Tlusté ponožky mám televizní, když mi náhodou zebou nohy (zásadně doma chodím v pantoflích bez ponožek, nesnesu je). Termofor jsem kdysi koupila, myslela jsem, že mi pomůže při bolesti zad, no nepomohl.
    Henrietko, pokud by si knihu nesehnala v bazaru, napiš mi na mail, pošlu a půjčím :o). Nemohu připustit, že by sis ji nemohla dočíst!!
    A svíčkovou bych si teda vážně dala a fakt bych si ji ohřála sama :o))).
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klobouky si tedy na sobě nedovedu představit, ale Tobě určitě slušely. Při mých sto šedesáti centimetrech by to bylo ale nejspíš komické. Snad si na čepici zvyknu, je s ní přece jen tepleji než bez ní:-).
      Termofor jsem také párkrát použila na bolest zad, na prohřátí je dobrý, ale trochu nepohodlný.
      Alenko, jsi moc hodná, děkuji za nabídku na půjčení knihy. Kontaktovala jsem majitelku toho bazarového kousku a domluvily jsme se, každým dnem by mi měly Doktoři dorazit. Kdyby to přece jen z nějakého důvodu selhalo, ráda se na Tebe obrátím.
      Krásné dny
      Henrieta

      Vymazat
  9. Henrietko, tyhle stavy, kdy se mi nechtělo po svátcích do práce, si dodnes živě vybavuji...Dnes už to nemusím řešit, po zasloužilých letech v odpočinku ale člověk řeší zase jiné situace. V čapce jste určitě krásná tak, jako bez ní! Opět krásné povídání, vždy se těším. Přeji krásné dny, Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se do práce nechce Libuško, ale jsem ráda, že ji mám. Ještě bych nechtěla být trvale doma. A ani jsem si ten odpočinek ještě dostatečně nezasloužila a hezkých pár let ještě nezasloužím:-).
      Děkuji za pochvalu, nemůžu si zvyknout, pořád se v čepici kontroluji v zrcadle:-).
      Hezké dny přeji
      Henrieta

      Vymazat
  10. Čepici nenosím.Od malička se mnou mamka bojovala. Nesnesu ji na hlavě a přitom se mi to na jiných líbí. A i uplést bych si ji pořídila. Upletla jsem jich už dost a dost.
    Hmm, taky bych nevěřícně koukala, kdyby muž odstrojil stromeček. Ještě nikdy se tak nestalo :-).
    U vás v knihovně nejde prodloužit výpůjční lhůta ?
    Tak hezké dny v tomto týdnu, Henrietko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u Tebe to Hanko vypadá, že čepice na milost nevezmeš:-).
      Výpůjční doba u nás v knihovně samozřejmě prodloužit jde, ale knížka nesmí být rezervována dalším čtenářem. Což tahle byla, takže smůla...:-).
      Měj pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  11. Tak to já čepice nosím už hodně dlouho, asi už budu teda stará :-)) ale teplo je teplo ... S tím nandáváním na talíř je to jako u nás - "mě by to tak nechutnalo" a kdyby někdo jiný odstrojil stromeček, to bych asi padla :-DDD hezké dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale kdepak, Danko. Helenka říkala, že je to dneska módní záležitost:-). Já čepice nenosila nikdy a teprve teď mi začal ten chlad na hlavu vadit. Tak jsem si řekla, že to může být s věkem spojené:-).
      Ti chlapi přece jen mají hodně společného...:-).
      Měj se hezky
      Henrieta

      Vymazat
  12. Henrietko, přesně souhlasím, předsevzetí si nikdy nedávám. No, na čepici už mám věk dávno, ale ještě jsem k tomu nějak nedospěla :-) Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře děláš Marti, věřím, že když něčeho chceš dosáhnout, zvládneš to i bez předsevzetí.
      A čepice? Bud to přijde nebo ne...:-).
      Měj se pěkně
      Henrieta

      Vymazat
  13. Pondělí a středa: Perfektně jsi to vystihla! :-)
    Muž má odstrojování zakázané. Zamotal by mi světýlka...
    Ponožky jsou v mé noční výbavě od 27 a vypadá to, že první čepici si pořídím ještě před třicítkou. Tužku nepoužívám, takže tam nic nepozoruji. :-)
    Měj se krásně, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dý:-).
      Světýlka? To je ale opravdu dobrý důvod, proč odstrojování stromečku manželovi nesvěřit:-). Pobavila jsem se:-)).
      Tak ať nás ponožky i čepice pořádně zahřejí:-).
      Hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  14. Henriet, vidím, že máme spoustu věcí společných. Když jsem doma, muž je rád pěkně obsloužen jídlem. Na druhou stranu mě umí u plotny kompletně zastoupit, dcery dokonce tvrdí, že polévky i omáčky lépe dochutí, vnuci zase chtějí jeho nezdravé snídaně "na vidličku". A stromeček dokonce odstrojil v noci 5.1., když nemohl spát, jen jsem si uklidila ozdoby. A o inventurách účtů se mi už zdá a mám strach, že to nestihnu. Práci si teď nosím i domů. Krásné dny v tomhle roce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás jde pouze o tu potřebu naservírovaného jídla, o vaření z manželovy strany nemůže být ani řeči:-). Ale je pravda, že pokud chlap vaří, nezřídka dokáže pokrmy dokonale vychutit. Takže se nedivím, že si dcerky pochutnají.
      Tak ať se Ti inventura daří a vše to v klidu postíháš, já mám pro letošek hotovo:-).
      Pěkný týden
      Henrieta

      Vymazat
  15. Henrietko, také se mi po 11 dnech volna moc nechtělo, ale jsem ráda, že ten rozjezd už je za námi. Stromek jsme odstrojili v neděli, ale jenom proto, že padal. Ostatní dekorace jsem ještě nechala a uklidím o něco později. Čepice je hezká, ale já je zatím nenosím, i když se mi některé hodně líbí. Mně po nich vstávají vlasy. :o)
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do práce se nechce Dášo, ale stejně se to nakonec poddá:-).
      Užij si stromečku, dokud drží.
      Mě vlasy po čepici nevstávají, ale zato je musím načechrávat, když ji sundám:-).
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  16. Henrietko ani já si předsevzetí nedávám. Nemám moc ráda pocit musím... Tak proč se zbytečně trápit😊.Volno mezi svátky jsem neměla,ale nechtělo se mi také😊.A čepici už nosím poctivě posledních deset let co jsme se odstěhovali na vesnici. A žijeme na větrné hůrce. Přeji ti krásné, pohodové dny.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou věci, které musíme udělat ať chceme nebo nechceme. Ať z povinnosti našeho zaměstnání nebo z povinnosti jiné. Tak proč si ještě nakládat nějakými předsevzetími:-).
      Zdravím na větrnou hůrku Zdeni a čepice nasadit!:-))
      Henrieta

      Vymazat
  17. Inventury musi byt desna otrava, ty se mi vyhybaji, nebo ja jim? Tak snad uz to jde v novem roce lepe:-). Pekny dne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hlavně je to jednotvárná práce na několik dnů, takže záživné to opravdu není. Já už inventury dělám Marcelko osmnáct let:-). Ale ten týden v roce se to nechá vydržet.
      Měj se hezky
      Henrieta

      Vymazat
  18. Dají se koupit. Já jsem fanda Segala, postupně jsem si sehnala všechny jeho knihy, už jsem ti psala, že Doktoři jsou můj srdeční číslo 1. Sháněla jsem po internetu asi půl roku a pak mi paní vyškrabala někde ze skladu úplně novou , ještě zabalenou knihu, nevzdávej to ! / bohužel jsem bordelář a nevím, jaký to byl internetový antikvariát /

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doktory jsem sháněla v internetových knihkupectví. Tam jsem zjistila, že mám smůlu. Ale...mám je! Sehnala jsem bazarovou knížku za 50,- Kč + poštovné. Je to starší vydání, ale to vůbec nevadí. Hlavně teď budu moci číst kdy budu chtít a můžu se ke knize kdykoliv vrátit. Je totiž MOJE:-).
      Děkuji za tip, který jsem našla u Tebe na blogu:-).
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra