NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 23. ledna 2017

Zelená čočka s restovanou zeleninou

Včera jsem ve spíži objevila zbytek zelené čočky, tak jsem ji namočila s tím, že mě prostě dneska napadne, jak s ní naložím. Mám jeden skvělý recept na mexickou pánev plnou červené(proč ne zelené) čočky, brambor a zeleniny, ovoněnou zázvorem, česnekem a kořením Garam masala. 
Dneska jsem ale měla chuť na něco lehčího, tak jsem trochu zaimprovizovala.

Na tři porce jsem spotřebovala:

2 cibule
250g bílého zelí
½ menšího pórku
1 menší zelená paprika
1 menší červená paprika
2 stroužky česneku
kousek čerstvého zázvoru
4 lžičky sójové omáčky
sůl, pepř
3 vejce

Cibuli jsem nakrájela na větší kousky a důkladně orestovala na oleji, do zlatova. Přidala jsem pokrájené bílé zelí a kolečka pórku a společně s cibulí ještě opékala. Červenou i zelenou papriku jsem přidala do pánve, osolila, opepřila a dobře promíchala. Ochutila jsem prolisovaným česnekem, nastrouhaným zázvorem a sójovou omáčkou. Z vejce jsem udělala volské oko, osolila, opepřila. Čočku uvařenou do měkka jsem nandala doprostřed talíře, položila na ní volské oko a okolo naservírovala připravenou zeleninu. Zelný salát s křenem od Jihočeské zeleniny toto jídlo skvěle doplnil.


Zelená čočka je drobná čočka, která se nemusí dlouho vařit a dobře drží tvar. Je bohatá zejména na železo a vlákninu. Je výborná i jako příloha k masu, do salátů nebo pomazánek.

Abych nezapomněla…,
není čočka jako čočka.

1 komentář:

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra