NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

středa 23. listopadu 2016

Tisíce planoucích sluncí

Tisíce planoucích sluncí
Khaled Hosseini

zdroj: Databáze knih
Když si knihu Tisíce planoucích sluncí nesu z knihovny domů, nepředpokládám, že bude lepší, než autorova první kniha, Lovec draků. 
V té chvíli ještě netuším, jak velký je to omyl! Netuším, že se mi tak vryje pod kůži, že mi bude líto ji vracet a že ji dokonce před vhozením do biblioboxu knihovny, mimoděk pohladím.
Je to neuvěřitelné, ale tento příběh je ještě o trochu vyšší level.
A Hosseinovo vyprávění je opět nezapomenutelné.
Příběh dvou afghánských žen, vyrůstajících na různých místech a v různých životních podmínkách, které dohromady svede osud. 
Žen, které jsou si nejprve cizí, později se nenávidí, a přesto spolu musí sdílet společný život.  Obě se stanou obětí týrání a ponižování společným mužem a jsou utlačováni a degradováni afghánským systémem. Jenom při vzájemném pochopení a obětování se jedné pro druhou, mohou čelit krutému osudu.
Je to příběh celoživotní lásky, nenávisti, krutého ponížení, neskutečného utrpení a obětování se pro druhého člověka. 
To vše na pozadí válečného Kábulu.
V knize není zbytečný jediný odstavec, jediná věta, jediné slovo. Autorovi věřím naprosto všechno.
A možná proto také nemůžu unést ty emoce.
Knihu musím několikrát odložit, abych je vstřebala, teprve pak můžu pokračovat ve čtení.
Přesto si nedovedu představit, že bych kdy ještě četla lepší knihu.
Nezapomenutelný zážitek!

Děkuji, pane Hosseini!



Abych nezapomněla...,
že Tisíce planoucích sluncí ve mě probudilo tisíce planoucích emocí.

3 komentáře:

  1. no tak to se budu těšit i na tuhle knížku, Lovci draků byla skvělá

    OdpovědětVymazat
  2. Cítila jsem to Henrieto stejně. Někdy mne až "bolelo u srdce", knihu odložila, vydýchala se a četla dál, občas i slzy se tlačily do očí. Po dočtení jsem byla šťastná, že žiji v Evropě.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je přesný, Álo.
      Od přečtení této knížky jsem zatím neměla v ruce žádnou, která by ve mě vyvolala podobné pocity. A pořád pro mě zůstává TOP 1.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra