NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 6. března 2017

Neoblíbený únor, silné knihy a jaro i na botě

Pondělí, 27.2.2017
JE PONDĚLÍ!
Tak pojďme makat a plnit si své sny!

Úterý, 28.2.2017
Už jsi přemýšlel o tom, proč Tě nikdo nemá rád?
Že po Tobě každý rok na silnicích zůstanou zbytky posypového materiálu?
Že na trávnících zanecháváš tající sníh, který odkrývá prohřešky neukázněných pejskařů
a poválenou loňskou trávu?
Že jsi nejkratší ze všech?
Tak jim dej vědět, že jsi bránou do jara!
Že sněženky, bledule a krokusy, je Tvoje práce!
A když to nebude stačit, připomeň jim, že v Tobě se narodila Božena Němcová, Jan Werich, Victor Hugo, Jules Verne a…Jaromír Jágr!
Jasně Jágr, ten zabere! S tím se příští rok staneš nejoblíbenějším měsícem!
Tak na shledanou za rok…Únore!

Středa, 1.3.2017
,,Kde jsi byla, babi?“, ptá se mě Emička, když k ní nastoupím do auta.
,,V knihovně, Emičko, půjčila jsem si tyhle dvě tlustý knížky“, odpovídám
,,,Babi! Tlustý se nežíká. Žíká se silné“, namítá Ema.
,,Dobře tedy, půjčila jsem si tyhle dvě silné knihy…“

Čtvrtek, 2.3.2017
Blog jsem zakládala s tím, že bude o vzpomínkách na dětství, o mých pocitech, myšlenkách a turistických zážitcích. Jenomže když mě baví ještě vaření, bylo jen otázkou času, kdy se na mém blogu objeví i nějaký ten recept. Upřímně řečeno, zájem jsem nečekala. Food blogů je přece plný internet. Proto jsem překvapená, že ze všeho vtipného, dobrodružného, dojemného a chytrého, co jsem od srpna loňského roku na blogu publikovala, je nejčtenějším článkem právě Cizrnová pomazánka.

Pátek, 3.3.2017
Každý den ráno vyhlížím bledule, krokusy a tulipány na mé zahrádce.
Každý den ráno je doslova doluji očima, odhrnuji kůru…
Každý den se těším, že konečně spatřím svěží zelenou barvičku mladého života.
Dnes konečně vystrčily bledulky své růžky, a krokusy ukázaly své špičaté lístky.
Krásné to ráno…!

Sobota, 4.3.2017
Není nad to si v tak krásný, slunečný den vyjít ven.
Není nad to, zajít si na dobrý oběd.
Není nad to, nasát do plic čerstvý jarní vzduch.
Není nad to, vyšlápnout psí ho…

Neděle, 5.3.2017
Když jsem ho přinesla domů, vykukoval na svět zpod hlíny sotva dvěma centimetry.
Dvanáct dnů mu trvalo, než se v teple domova naplno rozvinul a celý pokoj zahalil omamnou vůní.
Takhle také voní jaro.
Hyacintově.



Abych nezapomněla…,
že únor bude určitě příští rok nejoblíbenějším měsícem.

12 komentářů:

  1. Každý měsíc má v sobě něco pěkného - tak jen na to nezapomínat :-).
    Omamnou vůní hyacintu nemá rád můj manžel, tak jsem si poslední hyacint koupila do práce. A zjistila jsem díky tomu, že jeho vůni nemá ráda moje šéfka :-)...
    Hezký týden a já se budu těšit, nač z něj budeš chtít nezapomenout

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně! Každý měsíc je něčím výjimečný.
      Vůně hyacintu je tak silná, že ji opravdu každý neskousne. Když k nám má přijít dcera - alergik, hyacint musí ven, jinak by se ukýchala.
      Děkuji Stáňo, doufám, že bude na co nezapomínat:-)
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  2. Tlustým knížkám říkám zpravidla bichle - a vnuk se mne taktéž :o) ptal Co to je??
    Hyacint voní tak silně v domácím prostředí, že už se na něj těším raději až vyleze na záhonu.
    Špičky jarních rostlinek konečně i u nás se tlačí ven - už jsem myslela, že snad umrzly.
    Nejméně komentářů mám na blogu, když píšu recenzi na přečtenou knihu - že by byl tak malý zájem o četbu :o)).
    Únor uteče vždy tak rychle, že ani nevím zda ho mám či nemám ráda.
    Přeji pěkné březnové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem čichač, takže mě rozhodně ta intenzivní vůně nevadí...
      Mám stejný pocit jako Ty, Álo. Nejméně čtené a komentované jsou i u mě, příspěvky o knížkách. Snad jen Malý princ byl výjimkou.
      Krásný večer
      H.

      Vymazat
  3. No, já si ten únor snad nakonec oblíbím... hlavně ten Jágr mě fakt dostal :-) Ale stejně jsem ráda, že už je konečně jaro... chtělo by to ho přivítat i nějakým zdravým jídlem - jdu se kouknout na ten recept na cizrnovou pomazánku :-) Díky, že se v pondělí vždycky zasměju :-) P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No prosím, první vlaštovka se chystá na únor změnit názor...:-))
      Je pravda, že čtivost Cizrnové pomazánky vlastně vypovídá o tom, že čím dál více lidí zajímá zdravé jídlo. A z toho mám radost.
      Děkuji Pavli, to mě těší, snad se mi bude dařit i do budoucna, Tě rozesmát.
      Krásný den
      H.

      Vymazat
  4. Krásně ses rozloučila s únorem! :-) A Emička je skvělá :-)
    Letos jsem doma také měla hyacint. Jeho vůně se rozvinula po celém spodním patře. Byla to nádhera.
    Měj se krásně! Zdraví Tě Dý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Února je mi tak trochu líto. Málokdo má tento měsíc v oblibě, potřeboval povzbuzení:-)
      Také si tu vůni užívám.
      Děkuji Dý, krásný den.
      H.

      Vymazat
  5. Kdysi jsem leden, únor a březen ráda moc neměla, ale našla jsem si na nich to, že člověk může být i zalezlý doma a třeba plést, teď blogovat a to je taky super. Sluníčko stejně vytahuje lidi ven a to je fajn, už nás vidím na kolech ;-) Krásný článek o únoru, měj se hezky D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na každém měsíci jde najít něco hezkého a máš pravdu, každé období nám nabízí nějaké činnosti, které si můžeme užít. Za chvíli vstaneme od klávesnic, položíme jehlice a plotna už také nebude denně teplá. Potáhne nás to ven.
      Hezký den, Danko.
      H

      Vymazat
  6. Ještě mě budeš pár let ohýbat a já se do února zamiluju!!!
    Mám za chatou les a v tom lese bylo v sobotu úplně bílo, neuvěřitelné, jedna sněženka vedle druhé a jako doplněk se tam prsil nádherný muflon, jsem zvyklá, že vstanu ráno a do ložnice se dívají srnky, ale muflon byl první letošní úlovek, nestačila jsem si zaběhnout pro mobil a byl pryč.
    Naše vnoučátka nás učí, jak správně hovořit a to je samozřejmě důležité, kdepak bychom bez nich byly...na škarpě plné exkrementů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak pár let ohýbat? :-))Přečti si to ještě jednou!
      No tak to Ti zcela otevřeně závidím...les za chatou? Můj sen. Srnky, muflona...? Srnky jsou moje srdeční záležitost. Za chatou mám louku(což také není špatné), a když se zadaří, jednou, dvakrát do roka se se setměním také srnka objeví. To jsem pak blahem bez sebe.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra